Biliç ve sonrası

20 Mayıs of 2015

Torku Konyaspor’a da kaybederek 10 günde önce liderliği sonra da şampiyonluğu kaybeden Beşiktaş’ta ilk fatura Slaven Biliç’e kesildi. Konyaspor mağlubiyeti sonrasında takımda kalma şansının kalmadığını söyleyen Hırvat teknik adam ile Beşiktaş yönetimi yollarını ayıracak. Hayatım Futbol ekibi olarak whatsapp grubumuzda Biliç’i, yerine gelecek olan teknik direktörü ve Beşiktaş’ın son durumunu tartıştık.

İlker Yılmaz: Biliç giderse Yasin Sülün ile çıkacakmış Beşiktaş.

Emre Çelik: Yasin Sülün altyapıda değil mi şu an?

İlker Yılmaz: Altyapıda.

Emre Çelik: O kadar kötü değil diye biliyorum. Hatta yanılmıyorsam takımını namağlup şampiyon yaptı Yasin Sülün. İyi deneyim olur onun için de.

İlker Yılmaz: İki maçın ne deneyimi yahu…

Emre Çelik: Abi biri derbi. 10 maç eder o.

Bahadır Bozkurt: Haksız penaltıyı dışarıya attıran hoca Yasin Hoca.

Emre Çelik: Aynen.

İlker Yılmaz: Bugün çarşamba, derbi pazar. ‘Hadi Yasin’ deseler 3 gün var derbiye hazırlanması için.

Emre Çelik: Öyle bir durum varsa pazartesi gece ya da salı sabah söylemişlerdir zaten. Sen şimdiden hazırlan n’olur n’olmaz diye.

İlker Yılmaz: Doğrudur ama oyuncuyu hazırlamak lazım.

Emre Çelik: Karar çıkarsa ona da akşam başlayacak işte. İyi olur kötü olur o ayrı. Ama Yasin Sülün için çok iyi deneyim, bu adam yarın başlamayacak Süper Lig’de takım çalıştırmaya.

İlker Yılmaz: Derbiye hoca olarak çıkmak Yasin Sülün için iyi deneyim olabilir ama oyuncunun kafasında biter her şey, toparlayamaz. Yasin’in deneyimi de bir işe yaramayabilir. Biliç olsa ‘hadi çocuklar, son bir nefes’ dese yeter orası için. Tekniği taktiği sonra yapılır.

Emre Çelik: Biliç’in hadi çocuklar demesiyle olsaydı son iki maçı vermezdin.

Bahadır Bozkurt: Abi derbide 10 günde şampiyonluk kaybeden takıma teknik taktik artık olmaz.

İlker Yılmaz: Ben Yasin Sülün’ün mental açıdan takımı toparlayamayacağını düşünüyorum. Bunu da Yasin Sülün özelinde söylemiyorum. Başkası da toplayamaz.

Emre Çelik: Sonuç da hiç önemli değil bence. Puan bile alamasa görecek neyin ne olduğunu, Yasin Sülün için bulunmaz fırsat. Ben kulüp olsam yaparım, sen adama bu şansı sun. 3, 5 sene sonra olursa faydalanırsın.

Bahadır Bozkurt: ‘Çıkın, koşun, gurur, murur’ diyecek adam. Biliç’in artık inandırıcılığı yok, kalmadı bitti.

İlker Yılmaz: İnandırıcılığı kalmadı olur mu ya. Hoca-futbolcu ilişkisi bu, kadın-erkek ilişkisi değil ki.

İlker Yılmaz: Emre, sen Yasin Sülün penceresinden bakıyorsun. Benim yorumum tamamen Beşiktaş’ın derbiden puan alıp alamayacağı üzerine.

Emre Çelik: Öyle. En basiti şöyle düşün. Burada baskıyı görecek. 2-3 sene sonra küme düşmemeye oynayan 5 maç kaybetmiş takımı aldığında işine yarayacak şu iki maç. Belki de iyi hoca olacak, sen de kullanacaksın zamanı geldiğinde.

Bahadır Bozkurt: Biliç kötü hoca. Bu maça çıkartmayıp artık kötü hoca olduğunu yüzüne vurması gerekiyor kulübün.

İlker Yılmaz: Biliç kötü değil ama yetersiz besleniyor. Bunu kendi söyledi zamanında ben teknik taktikten çok işin mental tarafıyla ilgileniyorum diye.

Emre Çelik: O doğru bir şey degil işte. Teknik taktikle alacağı maçları alabilseydi zaten bunlarla uğraşmak zorunda kalmazdı.

İlker Yılmaz: Abi bu da ekip işi. Tamamen tekniği taktiği yardımcılarına bırakmış değildir ama bu adamın hatırlarsın 6 ay öncesinden teknik olarak yeterliliğini tartışıyorduk ki yetersiz çıktı. Buna karşın Avrupa’da iyi sonuçlar var, ligde 30 hafta potada kalmak var. Bunun üzerine gidilmeli bence. Güzel kadro var Beşiktaş’ta. Yanlış hamleyle her şey çöpe gidebilir. Bu çocuklar bugün daha olmamış yetenekli ama tecrübesiz ama birkaç seneye doğru planlama ile olur.

Bahadır Bozkurt: İlhan Mansız’ı, İbrahim Üzülmez’i istemeyen bu adam istemedi. O zaman hayır yok demeyecek, yardımcı alacak kulübeye.

Emre Çelik: Ekip konusunda da hata Biliç’te. Ben ya da başka biri kurmadı o ekibi, Biliç kurdu. İbrahim Üzülmez, İlhan Mansız gelmeliydi demiyorum ama madem yetersiz olduğunu biliyor ekibin ona göre hamle yapması gereken de Biliç’ti.

İlker Yılmaz: Önder Özen gitmiş, yerine birini getirmemişsin. Olsa soracak ‘bilader söyle, bu bu maçta şu şu şu nedir bi anlat’. Baktın yetersiz, futbol direktörü de ona göre hamle yapar, yetersiz bölgeyi güçlendirir. Sığ bir yorum yaparak istikrar demek istemiyorum ama sağlam şey de yıkılmasın, güçlendirirsin.

Emre Çelik: Orada top yönetime kadar gidiyor zaten. Asıl sıkıntı en başta başlıyor dediğin gibi. Muhtemelen şimdi de durumu kurtarmak için abuk subuk bir hamle yapıp harcayabilirler her şeyi.

İlker Yılmaz: Şenol Güneş konuşuluyor epeydir ama ben doğru yapının bozulduğunu o bakımdan Şenol Güneş gelse de çok bir şey değişeceğini sanmıyorum. Beşiktaş Önder Özen ile yaptığı planlamayı devam ettirmeliydi. Çünkü, eyvallah Şenol Güneş çok iyi hoca ama transferi sorun işareti. Hepsi menajer transferi olabilir. Ersun Yanal doğru olurdu bu takıma, o da bırakmaz Trabzon’u.

Bahadır Bozkurt: Şimdi ‘Türkiye’ye geldim ilk öğrendiğim kelime sol bek’ ok. ‘Bana stoper lazım’ Dany ok. İkinci sezon ‘Bu takımda sağ bek yok, stoper lazım’, Yalçın’ı kampa getirdiler, içeri sokmadan geri gönderdiler. Serdar Kurtuluş kötü, Opare gelsin. Serdar daha iyi olsun. Bunlar mı takım kurmak?

İlker Yılmaz: Bahadır önder özen eleştirisi mi o Biliç mi?

Bahadır Bozkurt: Önder Hoca’yı Yalçın yüzünden harcadı bu adam.

İlker Yılmaz: Önder Özen yalçın transferi nedeniyle istifa etmediğini söyledi.

Bahadır Bozkurt: Önder Özen niye bu kadar Biliççi anlamadım. TV’ye çıkıp Dany’i ben aldım diyen adam. Desene Biliç istedi, hocanın tercihi. Atmadı ateşe, aşık olsa bu kadar korur.

Emre Çelik: Beşiktaş, Ersun Yanal’ı çağırırsa hoca Trabzonspor’u bırakır gelir. Şenol Hoca da şu kadroyla çok oynamaz. İhtiyaç olsa eyvallah, yapar saçma transfer ama ihtiyaç olup olmadığını da senden benden iyi bildiği için Şenol Güneş zaten.

İlker Yılmaz: Lucescu gelirse bişiler değişebilir. Ama onun da oyuncu portföyü pahalıdır.

Emre Çelik: Lucescu Brezilya’dan toplayacak. Çok da aşırıya kaçmayacak Shakhtar’ın ilk zamanlarındaki gibi ama olmaz o da.

İlker Yılmaz: Shakhtar’ın ilk transferleri de pahalı. 6 birine 8 birine 10 birine verdi adam.

Emre Çelik: 2 verecek 3 verecek şimdi gelirse. Yönetim de onu masaya otururken söyleyecek. Durumumuz bu diye. Çok opsiyonun yok zaten, yönetim de topun ağzındayken risk alamaz. Ya Lucescu ya Şenol Güneş. Başkası gelse sezon sonunu zor görür yönetim.

Bahadır Bozkurt: Ben Lucescu’ya 11 puandan lig verdiğinde de hakkımı helal ettim çünkü düzenek kurulmuştu o sene. Ama bence Şenol Hoca mükemmel olur. Basına karşı demeçleri bile camianın istediği adam. Samimiyetsiz Biliç’ten sonra ilaç gibi gelir.

Emre Çelik: Oynattığı oyun takıma da çok uygun ayrıca.

Bahadır Bozkurt: Trabzon’u kaldıran adam Türkiye’de her kulübü güle oynaya çalıştırır.

İlker Yılmaz: Şenol Güneş her türlü yürütür bu takımı da dediğim gibi transfer sorunu var adamın.

Bahadır Bozkurt: Abi takımin zaten alacağı adam az cok belli değilse yapacak bisi yok. Semih Usta kaç yıldır kulübede. İki tane adam vardır aklında herhalde. Fenerbahçe Diego’yu aldı 20 hafta oynatmadı, yine kafaya oynadı. Beşiktaş’ın bu kadrosu da götürür yine. Yapacakları Atiba’nın yerine adam bulmak.

david moyes

Previous:

Toplantı Masası

You may also like

Yorum Yap